Kiss Cancer Goodbye
Tegoroczny marsz Różowej Wstążki pod hasłem „Rusz z Pomocą” za nami. W tym roku w akcję zaangażowała się znana, polska projektantka Gosia Baczyńska, która stworzyła unikalne koszulki dedykowane kampanii, całkowity dochód z ich sprzedaży przeznaczony został na badania profilaktyczne dla kobiet.
Frekwencja dopisała, w sobotę 7 czerwca 2014, tysiące osób w różowych koszulkach - projektu Gosi Baczyńskiej - dokładnie o godz. 12.00 ruszyło z Placu Zamkowego w Warszawie w AVON WALK 2014. Piękny czerwcowy dzień, dał impuls do udziału w wydarzeniu całym rodzinom. Za równo duzi jak i mali znaleźli coś dla siebie na pikniku na warszawskim Podzamczu, gdzie była możliwość skorzystania na miejscu z badań USG, konsultacji ginekologicznych i genetycznych . Genomed S.A. przeznaczył pulę badań genetycznych w (kierunku obecności mutacji w genach BRCA1 i BRCA2 – podnoszących ryzyko zachorowania na raka piersi i/lub raka jajnika), które zostały rozdysponowane przez lekarza genetyka, na podstawie przeprowadzonej rozmowy. Dostępne były liczne atrakcje, m.in. strefy urody, gdzie każda kobieta mogła zrobić manicure lub profesjonalny brafitting, a także skorzystać z porad makijażystki AVON. Organizator zaplanował także coś dla najmłodszych – kącik zabaw z animatorami, czytanie bajek oraz strefę sportową. Imprezę zakończył koncert znanej polskiej gwiazdy – Marysi Sadowskiej.
Podczas pikniku wszyscy uczestnicy marszu oraz ci wcześniej zgromadzeni na Podzamczu mogli wykonać symboliczny gest - odbić pomalowane usta na wielkiej wstążce życia. Pocałunki te podkreśliły główną ideę Marszu Różowej Wstążki, jaką jest walka z rakiem piersi „Kiss Cancer Goodbye”!
Jestem przekonana, że tego typu inicjatywy wpływają na świadomość naszego społeczeństwa. Kobiety, ale i mężczyźni oswajają się z tematem raka piersi oraz innymi nowotworami. Dowiadują się jak ważna jest profilaktyka i częściej badają się. Jest nam bardzo miło, że po raz kolejny mogliśmy być partnerem AVON WALK, poruszając temat genetycznych predyspozycji do nowotworów. Z całą pewnością będziemy wspierać tą społecznie ważną, w moim przekonaniu akcję – mówi Marta Domańska, dyrektor dz. promocji i PR, Genomed S.A.
Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć, autor: Krzysztof Kostyra